Työmatkat sujuivat vaivattomasti ja samassa ajassa kuin autolla


Fia Fager-Pintilä vei auton huoltoon ja otti sähköpyörän kokeiluun. Kokeilun jälkeen paluu autoiluun oli tylsää.

Kiitos, kun järjestitte sähköpyörän kokeilujakson Kanta-Hämeen keskussairaalassa. Mietin, että tuskin olisin koskaan edes ymmärtänyt miettiä sähköpyörän hankintaa ilman kokeilua. Jakson myötä tutustuin pyörään ja totesin sen olevan ehdottoman hyvä ja helppo väline kulkea työmatkat.

Kun pyörän palautuksen jälkeen aloin taas käyttää autoa työmatkoihin, tunsin pettymystä itseeni. Sähköpyörällä työmatkat menivät vaivattomasti ja samassa ajassa kuin autolla. Vaikka pyörä avustikin ylämäissä, tunsi silti tehneensä jotain jaloillaan. Autolla ajaessa lähinnä vain nilkka tekee töitä, mutta pyörällä pitää hallita koko kehoa.

Kilometrejä kahden viikon aikana kertyi noin 80. Tunturi Zonarin jarrut olivat luotettavat ja ahkerassa käytössä, maksiminopeuteni taisi nimittäin olla 30 km/h luokkaa. Kovempaakin olisi päässyt, mutta vauhti oli vallan sopiva minulle. Asteittaisen sähköavustuksen säätö ja vaihteiden vaihtaminen oli helppoa, joten pystyi keskittymään liikenteeseen samalla. Akkua latasin kahdesti, se oli yksinkertainen irrottaa telineestään.

Tulevaisuudessa sähköpyörän hankinta on ehdottomasti listalla. Täytyy vain käydä töissä ennen sitä.

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin sähköpyöräkokeilut toteuttaa Valpastin Oy. Seuraa somessa tunnisteella #uusityömatka!